Statistiche web

Tempelier en Q

Reportage maken

Redactie
Bij Fractal Productions zijn we dol op het maken van reportages! Wil je zelf een reportage maken, maar weet je niet waar je moet beginnen? Geen zorgen! Op deze pagina laten we je zien wat we doen en geven we je tips en tricks om zelf aan de slag te gaan. Of je nu een professionele journalist bent of gewoon een enthousiaste amateur, met onze begeleiding en expertise zul je binnen no time je eigen prachtige reportages kunnen maken. Dus lees snel verder en ontdek hoe je zelf kunt schitteren in de wereld van het reportage maken!

Weet je een bepaalde vraag niet direct te beantwoorden of begrijp je de vraag niet goed dan is dat geen probleem.We zetten de camera even op STOP voor een betere formulering van vraag en/of antwoord. Later bij de montage komt alles in orde.Dan nog een laatste opmerking. Bloopers, oepsjes, uhhhhhh en wat al niet meer. Bloopers zullen er altijd bestaan en er zijn zelfs mensen die geen idee hebben dat ze -onbewust- een blooper maken. Wat is nu een Blooper precies?
Een blooper is een take tijdens filmopname die mis kan gaan door onvoorziene omstandigheden. Vaak gaat er iets mis doordat een geïnterviewde, de presentator  of lid van het productieteam een vergissing maakt of er door onmacht iets misloopt tijdens de filmopname. Dit soort van bloopers veroorzaakt soms de slappe lach bij zowel de geïnterviewde, presentator, het team en ja…het publiek, waardoor soms het interview even onderbroken moet worden om later weer voort te zetten.

Heb ik bloopers in mijn archief? Ja zeker heb ik bloopers in mijn archief en ik spaar ze keurig op en er zal een moment komen dat deze online komen.
Een reportage maken van uw evenement is niet moeilijk maar kent wel wat aandachtspunten. Uiteraard zal het productieteam van Fractal Productions zich inlezen met wat er staat te gebeuren en op voorhand proberen we personen te vragen voor een interview. U dient altijd uw bezoekers van het evenement op de hoogte te stellen van het feit dat STUDIO62 filmopnames gaat maken en dat vragen aan het productieteam gesteld kunnen worden. Het productieteam zal op de opnames zelf een bord plaatsen op een herkenbare plaats op de locatie.

Het is gebruikelijk dat we een ‘intakegesprek’ maken voorafgaand aan een interview met een woordvoerder van de organisatie, vereniging of, verder te noemen, instelling. Wie het interview afgeeft is niet belangrijk maar de persoon moet wel een enige kennis van de instelling hebben. Veel mensen denken dat het geven van een interview moeilijk is en dat ze het niet durven. In beide gevallen ben je daar zo over heen en ‘zit’ je op je praatstoel en in het interview alsof je het elke dag doet.
Wij zien een mooie samenwerking met u en uw organisatie tegemoet.
Indien gewenst zetten we dit bordje op een prominente plaat bij uw evnement.
This website is powered by Fractal Productions ©FP2023